凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

毎日英会話(2020/6/12)

58日目(Level4-1-4 My Previous Job)

 先生が分かりやすい英語で話してくれたおかげで、英語が聞き取れ答えを返すことが出来てきた。明日は別の先生で同じレッスンを受けてみよう。

Q: What was your previous job? [あなたの前職は何でしたか︖]

“I used to work as a [sales agent].”
(私はかつて[販売代理店]店員として働いていました。 )
Q: What was your main task as a [sales agent]?
[販売代理店店員としての主な業務は何でしたか?]

“As a [sales agent], my main task was to [sell the company’s products].”
([販売代理店]店員として、私の主な業務は[自社製品を販売する]ことでした。)
Q: What experience do you have for this position?
[この役割のためにどのような経験を積みましたか?]

“I have experience in [sales management].”
(私は[営業マネジメント]の経験があります。)

Vocabulary

profession(名詞) 職業、専門職 
experience(名詞) 経験
previous(形容詞) 以前の
familiar- to know something or someone well 身近な

memo

I will take A walk with my family.
(私は家族と散歩します)
I work in the same company
(私は同じ会社で働いています)
In the past, I provided an I.T service to banks.
(以前、私は銀行にITサービスを提供していました)
To avoid the crowd, I start working at 10:30 AM.
(混雑を避けるため、私は10時30分に仕事を開始します)