凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

毎日英会話(2020/5/25)

40日目(APPOINTMENTS : Review)

今日はいつもと違い少しスパルタな先生でした。私が答えられるまで質問してくれました。まだまだ先は長そうです。。

PRESENT

<Original Sentence>
I am free on Friday morning.
(私は金曜日の午前中空いています。)
Is it important to come to meetings on time? Why?
(時間通り会議を始めることは重要ですが?なぜ?)
 I want to finish the meeting on time
(時間通りに会議を終えたいからです)
What are two common reasons why appointments are canceled?
(予定をキャンセルする2つの理由は何ですか?)
It overlapped with another meeting
(他の会議と重なった)
Suddenly went on a business trip
(急に出張になった)
What do you do if you forget an appointment?
(予定を忘れたときに何をしますか?)
I apologize to the other person
(私は相手に謝ります)
What do you do if you are late for an appointment?
(予定に遅れるときに何をしますか)
Call the other party and tell them the situation
(相手に電話して事情を伝えます)