凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

毎日英会話(2020/6/4)

50日目(Level4-1-2 I am)

遂に50日連続で英会話を続けることが出来ました。今日のテーマはmyself 自分自身について話すカリキュラムでした。自己紹介から英語力を伸ばしていければと思いました。

During my free time, I like taking a walk with my family
(時間のある時は家族と散歩することが好きです)
How did you know about this job opening?
(この求人をどのように知りましたか?)
I saw an online job advertisement about your job opening.
(私は求人をインターネット広告で見ました)
I want to PROVIDE my IT skills TO our customers.
(私のITスキルをお客様に提供したいと考えています)
Yesterday, my 3 year-old daughter entered kindergarten.
(昨日、3歳の娘が幼稚園に入園しました)
My 5 year-old daughter will graduate from kindergarten next year.
(来年、5歳の娘が幼稚園に卒園する予定です)
I give/practice my introduction every day.
(私は毎日、自己紹介を練習します)
Do you introduce yourself in English at work or to your clients?
(職場や顧客に英語で自己紹介しますか?)
No,I don't
All OF my coworkers are Japanese.
(同僚は全て日本人です。)
I can only introduce myself when I go to a business trip.
(自己紹介できるのは出張の時だけです)
Do you introduce yourself in English at work or to your clients?
(職場や顧客に英語で自己紹介しますか?)