凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

毎日英会話(2020/5/21)

36日目(Review)

今日はレッスンユニットの復習でした。まぁまぁの出来って感じでした。
明日、もう一度同じレッスンを受けて復習しよう。

Are you hiring *a* programmer?
(プログラマーを採用していますか?)
Are you looking for a programmer?
プログラマーを探していますか?)
Yes, we are.
No, we aren't
Do you have an opening for a programmer?
プログラマーの空き枠はありますか?)
 How do I get to ARD Tower?
(ARDタワーにはどのように行けば良いですか?)
Who do I ask for?
(誰を尋ねればいいですか?)
 Do I need to bring any documents?
(持参すべき書類はありますか?)

memo

When was your last job interview?(最後に面接したのはいつですか?)
My last interview was *one* year ago.(1年前です)
Where was it held ? (どこで開催されました?)
It was held *in the company office* (会社のオフィスです)
How did you feel during the job interview? (面接中どのように感じました?)
I *felt* nervous.(私は緊張しました)