凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

English diary (2020/9/16)

September 16, 2020

I thought about the reasons why I am studying English.

When I went on a business trip abroad two years ago, I couldn't communicate well.
I was frustrated because I had fewer opportunities to learn about the latest IT trends.
I thought that if I could speak English fluently, my career would expand.(My circle would widen.)

------------------------------------------------------------------------
なぜ英語を勉強しているのかを考えました。
2年前に海外出張に行った時、コミュニケーションが取れませんでした。
最新のITトレンドを学ぶ機会が少なくなり悔しいと感じました。
英語ができれば私のキャリアは広がると思いました。

#rarejob #オンライン英会話 #diary #英語日記4日目 #every day #英会話143日目