凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

毎日英会話(2020/6/1)

47日目(My Home)
今日も引き続き、別の先生と自分の家についてディスカッションしました。
文章の組立て方がうまくできませんでした。なかなか難しいです。

I have been living in this house for 2 years now.
(私は2年間この家に住んでいます)
Where is your house located?
(あなたはどこに住んでいましたか?)
The house was in another place in Tokyo
(家は東京の別の場所にありました)
My living room has a sofa, TV and shelf.
(リビングにはソファ、TV、棚があります)
My neighbor's children go to the same school as my daughter.
(隣人の子供と私の娘は同じ学校に通っています)
Is your home in a convenient area?
(あなたの家は便利なエリアにありますか?)
My home is a 10-minute walk to the station. it is also near a supermarket.
(駅から10分で、スーパーマーケットも近いです)

memo

 Were you renting a house before?
(あなたは家を借りたことがありますか?)