凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

毎日英会話(2020/4/25)

10日目 (Work Schedule)

PRESENT

What will you do on Monday? (月曜日に何をしますか?)
On Monday, I will attend a meeting. (月曜日に、私は会議に出席します)
What will you do this morning? (午前中は何をしますか?)
In the morning, I will give a presentation. (午前中は、私はプレゼンテーションをします)
What will you do at 4:30p.m.? (午後4時30分に何をしますか?)
At 4:30 p.m., I will submit my report. (午後4時30分に私は報告書を提出します)

Useful Vocabulary

conference call (名詞) 電話会議
client (名詞) 顧客
head office (名詞) 本

Memo

I will have a seminar outside the office(オフィス外のセミナーに行く予定です)
I will assist clients the whole day.(終日、顧客を手伝う予定です)
I will meet with the clients.(私は顧客に会う予定です)
I will have a dinner meeting.(私はディナーミーティングの予定です)
I will have a business trip.(私は出張予定です)
I will meet with the boss.(私は上司に会う予定です)
I will go to our office in China.(私は中国のオフィスに行きます)