凡人エンジニアの自分探し旅

AWSやクラウドサービス、英会話についての話題を発信するインフラエンジニアのブログ

English diary (2020/9/30)

September 30, 2020

I talk about the reasons why I am studying English.
When I went on a business trip abroad two years ago, I couldn't communicate well.
I was frustrated because I had fewer opportunities to learn about the latest IT trends.
I thought that if I could speak English fluently, my career would expand.(My circle would widen.)

I am gonna write a diary in English so, I will write 3 sentences about myself and ask my English teacher to correct them.
I will talk about myself every day to improve my English communication skill.

I've been writing my diary in English for three weeks now and I'm happy because I can tell my teachers what I think in English. Unfortunately, I still can't speak English well while looking at English text.

My goal is to be able to talk fluently what I want to talk.
I want to continue a diary in English with the goal of speaking well.


------------------------------------------------------------------------
なぜ英語を勉強しているのかについて話します。
2年前に海外出張に行った時、コミュニケーションが取れませんでした。
最新のITトレンドを学ぶ機会が少なくなり悔しいと感じました。
英語ができれば私のキャリアは広がると思いました。

私は毎日、英語日記を書くことにしました。
3文程度の文章を書いて、英会話の先生に添削をお願いします。
自分自身のことを毎日話すことで、英語力の向上を目指します。

私は英語で日記を書き始めて3週間が経ちました。
自分の思ったことを英語で先生に伝えられるのが、嬉しいです。
残念ながら、まだ英文を見ながらでないと、うまく英語を話せません。

私の目標は、自分の話したいことを流暢に話せるようになることです。
うまく話せることを夢見て、英語日記は続けていきたいと思っています。


#rarejob #レアジョブ #diary #英語日記18日目 #arairio #英会話157日目